Thursday, September 10, 2009

...selagi ada rindu...


...ahhhaaaaa....
assalamualaikum w.b.t.. eehhe

finallyyyyyyyyyyy terupdate jugeekkk!
hee..

ok guys! this entry is bout????
ok spt title tuuu.. SELAGI ADA RINDU... apekah??

oraiitt.. if korg kn.. kalo korg clash or kate lainnye PUTUS CINTA kn.. or frust menonggeng kn.. or ape2 laa.. ape yg korg wt ekk..

xkisah la sape salah sape btol..
yg bagusnye, xyah la menyalahkn mane2 pihak kn.. kite muhasabah diri kite.. msti ade jgk kesilapan dr diri kite sndiri. xyah la nk berdendam ke hape...

  • ape yg korg wt utk kembalikn semangat yg da down sgt smpai kt tanah 2, nasib bek xtenggelam?
  • ape korg wt utk korg xjd mcm org bodoh yg dok meratap?
  • ape yg korg wt supaye ex 2 x dok je dpan mate korg walau kt mane korg, walau ape yg korg wt? nak mkn ingat, nak berak ingat, nak tido ag la ingat. dok sesaje pn da cm org gilee.. tgk tibi, kt tibi pn ade muke die. nak mandi, berjam2 dok dlm toilet dok pk die je byk.
  • ape korg wt ek bile korg hopeless sgt rase pasni korg da xde sape? (xmasuk family n kwn2 la.. 2 mmg sntiase ado insyaallah) sbb slame nie korg cume harap die je utk jadi teman korg seumur idop..
  • ape korg wt utk korg lupekan ape plan korg yg korg da plan utk idop bsame ngn die..
  • n ape2 la yg korg rase bile korg da frust 2.. msti byk la korg pk kn...
sooo.. ape yg korg wat sbnrnye utk mengubat hati yg luka lara??? hancuss punah berkecaiii.......

  • adekah anda terhegeh2 merayu pd org yg xsudi?
  • adekah anda menangis sorg2 cm org gilerr.. siyesss cm org gile meroyan....
  • adekah anda g jumpe ex korg 2 n belasah die ckup2?
  • adekah anda dok mengaji n solat hanye mengingati Allah??
  • adekah anda dok ngadu kt org len?
  • adekah anda cium2 brg yg die penah bg kt anda?
  • adekah anda merokok balik setelah dlu time couple anda da bjanji xnk merokok lg?
adekah? adekah? adekah?
ape2 la yg korg wt.. byk kemungkinan yg korg bleh wt kn... contohnye...

tau tak??? saya dah setahun tapi masih rindu dan tak pernah rasa wanita lain boleh mewarnakan hidup saya seperti dia. hanya dia wanita yang aku sanggup cintai. walau seribu yang lain hadir dan memberi segalanya... namun cinta dan kasih tidak pernah padam. aku bersalah kerana melukakan hatinya. sesal itu sampai kini..

- solat tahajud di tengah malam
- solat taubat
- solat hajat
- yaasin
- zikir
- bacaan al-Quran..

menangis tu cara terbaik kita luahkan perasaan...tapi bagi sesetengah manusia lain, mereka akan pandang kita lemah...
:)...kerana kita semua berbeza....
haaa ni sesetengah org ckp cm2 la.. dipetik dr sebuah forum


tp adekah sampai anda melakukan seperti di bawah?????




astaghfirullahal'azim...... mntak dijauhkn ya allah..

anda tau apekah hukum bunuh diri???

Daripada Jundub bin Abdillah R.A. (جندب بن عبد الله), katanya Nabi S.A.W. bersabda:

‏كَانَ فِيمَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ رَجُلٌ بِهِ جُرْحٌ فَجَزِعَ فَأَخَذَ سِكِّينًا فَحَزَّ بِهَا يَدَهُ فَمَا ‏ ‏ رَقَأَ ‏ ‏ الدَّمُ حَتَّى مَاتَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى ‏ ‏بَادَرَنِي عَبْدِي بِنَفْسِهِ حَرَّمْتُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ
Maksudnya: “Dahulu dikalangan umat sebelum kamu ada seorang lelaki yang ada kecederaan (kemudian menjadi ulser), lalu dia tidak bersabar menanggung kesakitannya, lalu dia mengambil pisau dan memotong tangannya sehingga darah tidak berhenti sehinggalah dia mati. Firman Allah S.W.T.: “Tergesa-gesa hambaku kepadaKu (dengan membunuh diri), aku haramkan untuknya syurga.” (al-Bukhari dan Muslim)
ya! hukum bunuh diri tmasuk dlm ksalahan dosa2 besar, bunuh diri ini TIDAK termasuk di dalam perkara yang menyebabkan murtad (ramai yg paham cm2 kn), melainkan bagi orang yang menghalalkan perbuatan tersebut, jika dia menghalalkannya so ketika 2 dia dihukumkan sebagai kafir/murtad.

Kita tidak menghukumkan orang yang bunuh diri sebagai murtad, kerana Nabi S.A.W. tidak melarang para sahabat dari menyembahyangkan jenazah orang yang membunuh diri. Namun baginda sendiri tidak menyembahyangkan jenazah orang tersebut sebagai pengajaran bagi orang lain. Maka menjadi sunnah kepada para ulama dan orang yang dipandang mulia, tidak menyembahyangkan jenazah orang yang mati membunuh diri sebagai mengikut perbuatan Nabi S.A.W. dan sebagai pengajaran kepada orang lain.

so, sile la amik pengajaran ye! penat ibu melahirkan, parents bkorban demi membesarkn sorg anak. tp ble da bsar.. gini jadinye..

renung2kn dan selamat beramal!


ok bnde ni ofkos la de kaitan ngn yg idop ataupn tlah meninggal dunia. tp xde kaitan ngn diri ai ok even ade experience cinta kecundang ngeh3.. sesaje je bcoz my bro tnjukkan video iteeww.. nk tau tips putus cinta?? hehehehe next entry okep! see ya!

7 loves:

en.alierostam said...

wat rilek sudehhh....bunga kan banyak...hutang2 pun ade bunga ..cr bunga2 muda pun ok gaks..haha

Miss Ekin said...

haha 2 bg some ppl mmg la pk +ve cm2.. but some ppl xleh nk pk waras da smpai snggup wt cm that guy wt.. hmmm... nasib bek ai ade fmly n fren support. tkut gk jd cm2 dlu huhu. ingat allah je slalu insyaallah bnde cm2 xkn jd.

Miss Ekin said...

haha 2 bg some ppl mmg la pk +ve cm2.. but some ppl xleh nk pk waras da smpai snggup wt cm that guy wt.. hmmm... nasib bek ai ade fmly n fren support. tkut gk jd cm2 dlu huhu. ingat allah je slalu insyaallah bnde cm2 xkn jd.

en.alierostam said...

jd camtu dulu?..hmmm

Miss Ekin said...

haaa?? nape? nape? nape? kalo da down sgt pe pn bole jd tau.. tp 2 la kalo kte sentiase ingat allah.. allah akn sentiase ade insyaallah..

en.alierostam said...

selamat hari raya ..maaf zahir dan batin sis ekin....ampun yer kalau coment dr encik alie nie ade yg x betul, wat sis x suke ke.... sy nie x sempurna...

Miss Ekin said...

camat ari raye jgk... maaf zahir batin.. no problem laa.. kritikan kne ade, btol x.. sume 2 pndangan msing2.. suke aje. hehe nobody's perfect!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

Blog Template by YummyLolly.com